• 1402/11/14
  • - تعداد بازدید: 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان سپیدان

آشنایی والدین سپیدانی با فواید مصرف نمک یددار تصفیه شده

مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت سپیدان از برگزاری جلسه آموزشی ویژه والدین دانش آموزان مدرسه شهید منتظری شهرستان با محوریت فواید مصرف نمک یددار تصفیه شده و مضرات نمک دریا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، «مریم جلوداری» گفت: نمک در بدن به عنوان یکی از عناصر مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات نقش دارد.

جلوداری با تاکید بر مصرف متعادل نمک یددار تصفیه شده در برنامه غذایی روزانه افزود: در صورتی که نمک به مقدار مناسب مصرف شود و کلیه ها عملکرد مناسبی داشته باشد نمک مورد نیاز بدن تامین می شود، اما در صورت تداوم مصرف زیاد نمک و مواد غذایی شور و یا اختلال در عملکرد کلیه ها یا سیستم های مربوط به دفع، نمک اضافی موجب تجمع آب در بدن شده و ایجاد ورم در تمام و یا قسمت هایی از بدن می کند.

وی ادامه داد: . طبق تحقیقات انجام شده مصرف زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون و بروز بیماری های قلبی و عروقی، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده و آسم  نیز در پی دارد.

مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه با بیان اینکه نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می شود؛ اظهار داشت: این نمک،تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی ها از جمله فلزات سنگین است که خطر سرطانزایی آنها به اثبات رسیده؛ همچنین به علت داشتن ناخالصی در افرادی که سابقه بیماری های گوارشی، کلیوی و کبدی دارند و حتی مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی های گوارشی، کلیوی وکبدی در بدن می شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94239
کلیدواژه

تصاویر