• 1402/11/08
  • - تعداد بازدید: 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان سپیدان

پایان پویش ملی سلامت با شناسایی بیش 1200 بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشارخون بالا در سپیدان

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، با اشاره به غربالگری فشار خون بالا و دیابت بیش از 42 هزار نفر در شهرستان سپیدان، از شناسایی یک هزار و 229 بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا و دیابت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، «سیاوش کریمی» گفت: با تلاش بهورزان، مراقبان سلامت،پزشکان و کارشناسان در حوزه سلامت، 42 هزار و 878 نفر شامل 37 هزار نفر جمعیت بومی و بیش ازپنج هزار و 800 نفر جمعیت غیربومی در سطح شهرستان، در این پویش غربالگری شده‌اند.

کریمی  با بیان اینکه پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از ۲۰ آبان در سپیدان و همزمان با سراسر کشور آغاز شد، افزود: علاوه بر شناسایی بیش از 1200 بیمار قطعی جدید، یک هزار و 114 بیمار مشکوک به فشارخون بالا و 571 بیمار مشکوک یه دیابت نیز شناسایی شده اند که در آینده، از سوی پزشک خانواده و مراقب سلامت خود، مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پویش ملی سلامت ارائه مراقبت رایگان به بیماران دیابتی و فشارخون بالا است؛ تا بیماران شناسایی شده هر ماه توسط بهورزان، مراقبان سلامت و هر سه ماه توسط پزشکان مورد رصد قرار گیرند و در صورت نیاز، آزمایش ها و دارو دریافت کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93819
کلیدواژه

تصاویر